måndag 9 februari 2009

Handmade by Malin Körner........





Äntligen har mina nya underbara stämplar kommit!!......Visst är dom vackra!??..Tack söta Patricia och Chris....=)



Nybakade Prinsessbakelser... med pärlor !!....




Har alltid varit.. och ÄR inspirerad av *prinsessbakelser* i alla dess former..dock inte att äta dom......

.....utan mest som Ögongodis!! =)




Älskar sött!!.........





Min *barnsligt* utformade logga....



Var tvungen att *prova tova* en med....=)



Snart går vi in i KÄR LEK ens.. tecken......Alla hjärtans dag!!
Har gjort lite praliner som magneter..Fatet är gjort av Lena Alffram köpt genom söta Ulrikas butik *Be happy*...




Hjärt hängen....




Vårtecken.....




Älskar min vas /*tekanna* jag köpt in av Bettina Schons.....Har *kliat i fingrarna* av att prova att göra en *egen* enklare variant av vas /tekanna...
Ta daa!!..en Malin version!!..=) Inte i närheten av Bettinas tekanna..men kul var det!! =)




Längtar efter
VÅREN....






Min nytillverkade ljusstake....med gelehjärtan...ljusbakelser och rosa ranunkler i....!! Allt för att få det vackert inför Alla hjärtans dag!!...



Älskar inte Ni sött !!??....ti-hi...



Har sytt en jacka/ kofta.. med lång luva...och skärp i midjan!!....




Vackert band.......




Lååååång luva!!.........Me like...=)




Spetsband med pynt!!..............

Älskar Ni sött?? mina kära vänner....så är Ni välkomna till min butik Unik!! =)

Ha en underbar vecka!! Kramar i massor Malin

45 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Lovely etiquettes you have! I've something similar for my web-shop!
Have a nice day!
vale

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej sötis där!

oj jag svimmar...så fint du gjort.Älskar "staken" med kopparna å jackan å bakelserna å......ja allt lika fint.

Pengar påväg till dig....

Puss å kram
Nilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
IKT i min vardag sa...

Klart att man älskar sött! Allt du gör är ju så sött och fint! Vilka superfina etiketter, vore kul att ha sin egen logga-stämpel.

Kram

Anonym sa...

Hej Malin!
Underbara saker igen som vanligt!
Visst är det lite mysigt med Alla Hjärtans Dag. det märker jag att du också tycker.
Du är alltid så påhittig och kreativ.
Ha de´ så bra!
Vi ses snart!
Kram / Jeanette H.

På Nannys trapp sa...

Hej Malin underbara ting jättefint spetsband jag njuter av din sida kram A-M...

monikanen sa...

Åh,vilka underbara saker:)
Koftan önskar jag hängde i min garderob,så fin.
Kram Monica

Thesèse sa...

Åh vilken häftig ideè med ljusstaken! Och en jättefin thekanna. Du har så jättefina saker.. Åter igen så sörjer jag att jag bor såå långt bort. kram Tess

Miamor sa...

Jovisst elsker jeg søtt..ihvertfall bloggen din...den er supersøt...ha det eller best...vilke snygga stempel..kan man bestella??? Kram på dig från mig

Les Cotrions sa...

Ciao Malin! My bird cage is old...I've several old birdcages...I'm a bit fixed!!!
have a nice evening!
Vale

IKT i min vardag sa...

Dyra? Nähä då, superbilliga! 90:- för en lite form och 110:- för en stor.

Bubbelgumsparfym, ja den passar nog dig som handen i handsken sötis ;D

Kram

Karolina sa...

Nej men ÅÅÅhhh till din lilla butik skulle jag sååå gärna vilja komma, det är ju alldeles, alldeles underbar! Jag tror jag skulle shoppa ihjäl mig :)
Tack för alla fantastiska inspirerande bilder.
/Karolina

Linneas Hjärtefröjd sa...

åh så fina grejer du visar!!! va fint du gör o va duktig du är!!!!
stor kram linnea

Hjerterom sa...

Du har såå mye søtt,å jeg elsker søte saker :)
Koser meg med de nydelige bildene dine..
Synd du bor så langt unna,mye jeg kunne tengt meg der!
Så flink du er!!!

Klemmer

Elisa Day sa...

Oi vad fina saker du har gjort! Helt otroligt, tovar själv men inte kan jag göra så där vackra saker dom du! Tekannan är supercharmig och fin. Och din jacka oj oj, jag älskar långa luvor. Du år så duktig! Kram

stina sa...

Hejsan!
Vilka underbara stämplar ....du har inte lust att tala om var man kan beställa sånna fina ! Jag har letat runt efter "egena" stämplar till mina kort!
Vilken underbar ljusstake !!!!
Ja allt är förresten underbart och SÖTT som du visar (och gör)
Kram stina

Mamma C sa...

Vilka fina stämplar, och din kofta var jättesnygg. Ljusstaken var verkligen upp piffad. Ha en bra vecka du med.
Kram mamma C

FåFängans Hem sa...

Hej älskar sött!!

jag älskar sött och din söta blogg!!

jättehärligt härinne, me like alooooot!

kram kram Anna på Fåfängans hem

Snuttan sa...

wow vilka underbara stämplar. Vart hittar man de? Jättefint Kram

Sussi sa...

Vilka otroligt fina bakelser du gör. UNDERBARA!!!

Millas hem sa...

Hej Malin!
Tack så mycket för kommentaren hos mig, tycker att både din sida och din butik innehåller mycket fint!
Blir så sötsugen här...hmm!
Älskar princesstårtor! :)

Kram Camilla

Kerstin sa...

Javisst älskar jag sött!

Fina bilder visar du...som vanligt. Underbar jacka du sytt, vad duktig du är!

Må bäst! / Kramar Kerstin

Kerstin sa...

Just det!! Glömde:

Kika gärna in hos mig och var med i min lilla utlottning!

Marie sa...

Hej Malin!

Klart man älskar sött, hihi. Så mycket fina saker, du är helt otroligt kreativ och pysslig! Jackan är ju helt underbar!

Ha en mysig kväll!
Kram Marie

stina sa...

Gokväll!!!
Självklart Malin fattar jag ,,,,det är ju därför jag inte har hittat någon , för att jag vill ha en som ingen annan har !!! Nu i efterhand så kan jag ju tycka att frågan var lite korkad!!!För jag vill ju inte heller att någon ska ha likadan som jag , Ibland tänker man inte....jag letar vidare !
Kram stina

Ett skönare liv sa...

Du e så himla duktigt!!! så mycke fint! de e helt otroligt :)

tack snälla :)

kram nadja!

mig & alice sa...

Hej vännen.
Hur har du tid att göra så många vackra saker hela tiden?
Innehåller ditt dygn mer än de gamla vanliga 24 timmarna? :-)

Jag förstår inte riktigt, har DU gjort den kannan som du visar på bilden?? Isåfall så är du ju helt fantastisk duktig på at tova!!!

Jag bara älskar din logga...sååå himla söt!!
Passar perfekt för dina saker!
Ha det så himla gott.
Kraam
Melinda

FåFängans Hem sa...

Hej hej igen!!

jag glömde fråga...jag vill ha ett stort svart,vit dockskåp, såg på en bild från din butik att du har/hade ett!! har du det kvar o vad kostar det? =)

Såg det i ngn webbutik då kostade det 1700 kr. Dom är ju så snygga!

Du har så mkt fint i butiken!! jag önskar det låg närmre SThlm :)Då hade jag bott därinne hihi.

kram tack för din kommentar, Anna på Fåfängans hem

Linneas Hjärtefröjd sa...

ÅÅh de va så lite så! tack själv!
här är de full rulle nu, inför alla hjärtan, här ska de säljas rosor!! :)
hoppas du får en en riktigt kanonhelg med god försäljning på lörda!

kramkram linnea

cicci sa...

Hej vännen!

Åh så mycket fint du visar, du är så duktig!
Jag blev helt tagen av din jacka du gjort och tänker vara så fräck att höra om du kan tänka dig att sy upp fler? Förstår absolut om du inte hinner men kanske ett tips om var jag kan hitta mönstret i så fall? Eller har du skapat den helt fritt? Ha det super gott!
Kram cicci

Lily sa...

jo dine ting er virkelig untrolig sød, det må man sige!!
meget inspirerende!
hilsner fra Falster i Danmark, Sarah Sofia

Anneli sa...

Vilka jättesöta och goda bakelser du gör - det där är för pyttet för mig att virka - har gjort mattor istället...hmm...
Jättefina bilder...Mycket Ögongodis..
Kram/Annelie

linnea-maria sa...

Hej vilka snygga tags! och dekorationen med urtavlan är häftig, lite steampunk....Koftan som du har sytt är helt underbar!! Jag bara öser på för allt du gör är så himla vackert. Du har fått en award hos mig. kram/linnea-maria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej älskade vän!

Önskar dig en underbar VALENTINES DAY!

underbara hjärtan du har!här finns det en hel del oxå när jag kikar runt...hihihi..

♥ ♥ ♥
MYSPYS KRAMAR // Nilla

kilje sa...

Väldans vackra stämplar. Blir plötsligt väldigt sugen på marsipan, grädde och marsankräm...undrar varför?

Evas sida sa...

Hej, vilka härliga bilder och vilken underbar Jacka som du har gjort. Ville bara önska dig en trevlig fortsättning på alla hjärtans dag./Eva

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej!
Följer din blogg med intresse!!
Du har fått en "Award" av mig!
Vänligen Malin (Ebbas änglar)

Ulrika Forsell sa...

Så fint du gör Malin! Vackert och med kärlek! Vilken jacka! Jag hade en underbar jacka som påminner lite om den från Noa Noa för några år sedan....med lååång luva. Tyvärr tvättade jag den på 30 grader å det funkade inte....så den krympte.Men det e så fint med långa luvor! Vad fint det blev med fatet. Kram Ulrika Be Happy!

Anonym sa...

hEJ HEJ!
tack för din kommentar =)

Du undrade om de små stolarna för bordsdukning och namnskyltar. De är inköpta på The one på hamngatan i Sthlm....men tyvärr lades butiken ned för snart ett år sedan :( Vet ej vad man kan få tag i dem , men visst är de supersöta!

Jag avvaktar med att köpa det stora huset, dockskåpet då jag inte har råd elr plats :) Men jag hoppas du tar in det senare igen! Stor kram Anna på Fåfängans hem.

Lena sa...

Hej Malin!
Min sambo kom hem och berättade om dig.Jättemysig blogg du har. Jag brukar vara inne på Muhrens sida och kika.
Jag heter Lena och jag kommer från Sävsjö. Jag vet vem din morfar var. Han hade en syster som hette Margit va? Henne och Gustav hennes man har jag bott granne med. Titta gärna in i min blogg. Jag pysslar lite med scrapbooking som är så roligt. Hälsningar Lena

Unknown sa...

VA mycket underbara saker du visar...mmm me like:)

Kram Pia

Lena sa...

Hej igen!
Din mamma och jag är ungefär jämngamla. Jag är 100 % säker på att vi har lekt ihop i barndomen din mamma och jag när hon besökte Margit och Gustav. Jag tror att din mamma har en kusin som heter Barbro. Dotter till Lilly. Hon och jag är jämngamla och höll ihop mycket förr.
Undrar varför du inte kan se några bilder då? Ingen som har sagt något innan om det. Har jag några fel inställningar tro?
Ha det bäst. Kramiz Lena

Evelina sa...

Du milde vad mycket fint du visar! Din ljusstake med koppar var fantastisk, kanske ska göra mig en med, så får jag nytta av alla udda koppar som jag har! Kram Evelina

Madicken sa...

Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag har kunnat missa din blogg och din web-butik!!! Vi delar smak till 100% och jag svimmar nästan vid varje sak du visar! Jag länkar till dig och kommer att återkomma till både blogg och webbutik! Du lär säkert stöta på mig live också när vädret blir lite finare...då bär det av till din fysiska butik också så klart! Ser fram emot det...

Kramis
Victoria

mariabuenosaires sa...

HOLA.........HALLO

Muy lindos tus trabajos tilda.
Very nice your work tilda.
Very nice ditt arbete tILDA
saludos desde Argentina
maryte